De overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan. De website MijnOverheid biedt toegang tot uw berichten, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar.

MijnOverheid?

Wilt u uw post van de overheid ook liever digitaal ontvangen? Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid(externe link). In uw persoonlijke Berichtenbox ontvangt u berichten over uw toeslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van uw WW of het verlopen van de APK van uw auto. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail.

Gemeentelijke aanslag

Het is ook mogelijk om uw aanslag gemeentelijke belastingen/WOZ-beschikking digitaal te ontvangen en in te zien. U kunt dan uw aanslagen/WOZ-beschikkingen altijd raadplegen, bijvoorbeeld bij het invullen of controleren van uw aangifte inkomstenbelasting. Hoe u dit kunt aangeven in MijnOverheid kunt u nalezen op www.maassluis.nl/woz. Eind januari 2023 wordt de aanslag gemeentelijke belastingen/WOZ-beschikking weer verstuurd. Wilt u uw aanslag voortaan digitaal ontvangen in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid? Geef dat dan aan op MijnOverheid(externe link).

Actuele WOZ-waarde

Op MijnOverheid(externe link) ziet u ook in één oogopslag welke persoonlijke gegevens de overheid van u heeft vastgelegd. Zo kunt u controleren hoe u bij het Kadaster, Basisregistratie Personen of de WOZ geregistreerd bent. En heeft u altijd inzicht in uw actuele WOZ-waarde en het WOZ-taxatieverslag met de waarderingsgegevens van uw woning en onderbouwende verkoopcijfers van vergelijkbare woningen. Heeft u vragen of wilt u meer weten over uw WOZ-waarde? Dan kunt u contact opnemen met het Team Belastingen van de gemeente via telefoon 010-5931999 of e-mail belastingen@maassluis.nl.

Steeds meer overheidsdiensten maken gebruik van de Berichtenbox, Persoonlijke Gegevens en Lopende Zaken van MijnOverheid. Ervaar het zelf en log in met uw DigiD op MijnOverheid(externe link).