Samenvatting

Als u geen vast woonadres hebt, kunt u vaak geen post ontvangen. U kunt dan een briefadres aanvragen bij de gemeente. Een briefadres is een huisadres waar u uw post laat bezorgen. De hoofdbewoner van het briefadres is verplicht die post aan u door te geven.

U vraagt een briefadres aan als u geen (vast) woonadres hebt. Bijvoorbeeld als u schipper of kermisexploitant bent. Maar u kunt het ook aanvragen als u in een verpleeghuis, blijf-van-mijn-lijfhuis of strafinrichting zit. Soms kunt u ook een briefadres aanvragen omdat dit voor u veiliger is in een bepaalde situatie. De burgemeester beoordeelt dit.

Voorwaarden

In Maassluis gelden regels om een briefadres te kunnen krijgen en hoe lang u een briefadres mag hebben.
Meer informatie leest u in de Regeling Briefadres Maassluis.

Kiest u uw briefadres in een andere gemeente? Raadpleeg dan de website van die gemeente over mogelijk afwijkende regels aldaar!

Gang van zaken

U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waarin het briefadres ligt. Geef hierbij aan waarom u een briefadres wilt.

Gaat de gemeente akkoord? Dan krijgt u alle post van de gemeente en andere overheidsinstanties op dit briefadres. Zorg er wel voor dat u uw briefadres ook aan andere instanties doorgeeft.

Bij het tabblad 'Documenten' vindt u een formulier om een briefadres aan te vragen.

Meenemen

  • Formulier 'Verzoek Briefadres' (volledig ingevuld en ondertekend door uzelf en de hoofdbewoner)
  • kopie van uw geldige identiteitsbewijs
  • kopie van het identiteitsbewijs van de hoofdbewoner

U kunt het formulier en de bijlagen:

  • scannen en mailen naar: publiekscentrum@maassluis.nl
  • inleveren bij de receptie van het stadhuis elke werkdag tussen 8.30 en 17.00 uur
  • opsturen naar het Publiekscentrum, Postbus 55, 3140 AB Maassluis

Heeft u gevonden wat u zocht?