Hebt u bedrijfsafval? Dan moet u zelf regelen dat dit op een goede manier wordt ingezameld. Voor het ophalen van bedrijfsafval kunnen ondernemers een contract afsluiten met gemeente Maassluis of een andere erkende inzamelaar/afvalverwerker.

De gemeente is niet verantwoordelijk voor de inzameling van bedrijfsafval. Reden is de grote verschillen tussen de soort en hoeveelheid afval van bedrijven.

Gang van zaken

Ondernemers kunnen een contract afsluiten met de gemeente Maassluis voor het ophalen van bedrijfsafval. U ontvangt dan ook een bedrijfsafvalpas waarmee u zelf (grof) bedrijfsafval kunt inleveren bij de milieustraat. Bedrijven met een bedrijfsafvalpas kunnen (vanaf 18 januari 2021) zonder afspraak gebruikmaken van de milieustraat aan de Heldringstraat 6. Bovendien ontvangen bedrijven achteraf een factuur op basis van de hoeveelheid en het soort afval dat wordt aangeboden.    

Wilt u een contract afsluiten en een bedrijfsafvalpas aanvragen? Of heeft u vragen over de kosten? Neem contact op met Stadsbedrijf via e-mailadres bedrijfsafval@maassluis.nl of telefoonnummer 14 010. 

U kunt ook een contract afsluiten met een andere erkende inzamelaar of afvalverwerker. U bent hier vrij in, zolang u voldoet aan de milieueisen. Erkende bedrijven die bedrijfsafval inzamelen vindt u in de VIHB-lijst van de Stichting NIWO.

Als u een contract afsluit met de gemeente of een ander inzamelbedrijf? Dan moet u het volgende aangeven:

  • het soort afval;
  • de gemiddelde hoeveelheid van het afval;
  • hoe vaak het afval ingezameld moet worden.

Bedrijven betalen per 1 januari 2021 geen reinigingsrechten meer. 

Voorwaarden

  • U moet zich houden aan milieueisen voor de opslag en afvoer van bedrijfsafval.
  • De eisen hangen af van het soort afval en de hoeveelheid afval dat u inlevert.

Heeft u gevonden wat u zocht?