Werken bij de gemeente Maassluis betekent werken met een ambitieus team van 275 medewerkers aan een duurzame toekomst. De gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door de korte lijnen en onderlinge loyaliteit. Er is volop ruimte om je te ontplooien. Waarden als ondernemen, experimenteren, reflecteren, verbinden, eigenaarschap en samenwerken vindt de gemeente daarbij erg belangrijk. Samen zetten de medewerkers zich in om de ambities van de stad en haar inwoners waar te maken. Maassluis wil doorgroeien van 34.000 naar 36.000 inwoners, meegaan in nieuwe ontwikkelingen, haar historie koesteren en een stad blijven waar het gezellig en fijn wonen is.

Wil jij samen met je collega’s Maassluis verder brengen en werken aan tevreden inwoners, trotse medewerkers en een mooie stad? Ben je enthousiast en heb je een actieve instelling? Dan nodigt de gemeente jou graag uit om te solliciteren!

Voor cluster Stad, team Ruimtelijke Projecten en Beheer is de gemeente op zoek naar een:

Werkvoorbereider/Assistent Projectleider (36 uur)

Algemene informatie

Het team Ruimtelijke Projecten en Beheer bestaat uit ca. 25 medewerkers en is verantwoordelijk voor zowel beheer en groot onderhoud van de openbare ruimte als voor de grote gebiedsontwikkelingsprojecten in de stad. Samen met het team Beleid wordt het cluster Stad gevormd.

Als werkvoorbereider/assistent projectleider werk je mee aan de totstandkoming van uiteenlopende civieltechnische projecten. Je bent een allrounder die bij het gehele civieltechnische voorbereidingsproces betrokken is. Je werkzaamheden variëren van inventarisaties opstellen, ontwerpen maken en tekeningen in werkomschrijvingen of bestekken omzetten. Je werkt onder leiding van een projectleider en bent medeverantwoordelijk voor het eindproduct en het financieel resultaat. Verder ondersteun je de projectleider bij de voortgang, de opzet van het projectplan, de werkbegroting, het afhandelen van schades, klachten, kostenbewaking en het beheer van het kwaliteitsdossier ten behoeve van projecten.

Je stelt (deelwerk)planningen op met betrekking tot materieel, personeel, materiaal, terreinindeling, kwaliteitsplan en distribueert deze naar alle betrokkenen. Je signaleert belemmeringen en meldt deze bij de projectleider, zodat projecten tijdig bijgestuurd kunnen worden.

Je begeleidt en realiseert het proces van de aanvraag van vergunningen. Je zet het projectarchief op en beheert deze. De functie is ook geschikt als opstap naar een functie als projectleider na een aantal jaren.

Wie zoekt de gemeente?

  • Je hebt een HBO-opleiding civiele techniek.
  • Je hebt tenminste enkele jaren relevante werkervaring opgedaan als werkvoorbereider civiele techniek.
  • Je hebt kennis van en ervaring met de RAW-systematiek en CAD-tekenen (kennis van Microstation is een pré).
  • Je hebt affiniteit met infrastructuurprojecten en gebiedsontwikkeling.
  • Je hebt de beschikking over de volgende competenties: ondernemend, stressbestendig, oplossings- en resultaatgericht, accuratesse, samenwerken en klantgericht.
  • Om succesvol te kunnen zijn sta jij stevig in je schoenen en kun je goed communiceren, zowel mondeling als schriftelijk.

Wat biedt de gemeente?

Een boeiende baan in een organisatie met leuke collega's waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. Het salaris bedraagt maximaal € 4.208,- bruto per maand (schaal 9) bij een werkweek van 36 uur. Heb je ambitie en capaciteiten om te groeien naar een functie als projectleider civiele techniek, dan helpt de gemeente je daar graag bij. De gemeente biedt flexibele werktijden en een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het bruto jaarsalaris.

Daarnaast kent de gemeente goede regelingen op het gebied van scholing en opleiding, thuiswerken, het combineren van werk en privé en krijg je de ruimte om je rol effectief en op eigen wijze in te vullen. Het kantoor is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. 

Gestart wordt met een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar.

Sollicitatie

Herken jij je in de persoon die de gemeente zoekt en werk je graag in een organisatie waar je je thuis kan voelen en helemaal jezelf mag zijn, ongeacht je leeftijd, achtergrond, geslacht, geaardheid of beperking? Solliciteer dan nu en laat het team kennismaken met jouw kwaliteiten.

Verstuur je motivatie en cv voor 17 augustus 2022 naar gemeente@maassluis.nl onder vermelding van vacaturenummer 420. Wanneer jouw brief en cv goed passen bij de functie, dan word je uitgenodigd voor een gesprek dat na 22 augustus 2022 (week 34) zal plaatsvinden. Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vraagt de gemeente, in het kader van het integriteitsbeleid, een 'Verklaring Omtrent het Gedrag' (VOG).

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Sjaak Vroegop, teammanager Ruimtelijke Projecten en Beheer. Informatie over de arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedure is verkrijgbaar bij Guus van den Berg, senior HR adviseur. Deze personen zijn te bereiken via het algemene telefoonnummer van de gemeente Maassluis 14 010.