Vier nogal verschillende vakgebieden in één team. Sterker nog, in een splinternieuw team dat is samengesteld na een herverdeling van taken binnen het cluster Bedrijfsvoering. Voilà, dat zegt meteen iets over jouw uitdagingen als teammanager. Zo hebben de vier onderdelen HR, Juridische Zaken, Inkoop en Communicatie elk hun eigen ambities en doelen. Tegelijkertijd realiseer je samenhang en ga je je eenentwintig medewerkers voor in organisatiebrede ontwikkelingen. Reken dus op veel afwisseling en dynamiek!

Wat ga je doen?

Je geeft een boost aan de doorontwikkeling van de vakgebieden in je team en daarmee aan de verdere professionalisering van de gemeente Maassluis. En daar komen verschillende ambitieuze opdrachten bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan het beter op de kaart zetten van HRM en Communicatie. Waar staat de gemeente voor, wat zijn de opgaven en hoe maakt de organisatie die waar? Rondom deze en andere vragen stel jij een visie en strategische plannen op die je vervolgens implementeert. Je begeleidt je medewerkers, coacht ze in hun ontwikkeling en helpt ze te prioriteren in het spanningsveld tussen ambities en capaciteit.

Wat jouw baan extra dynamisch en leuk maakt, is dat alle vier jouw teams hun eigen ontwikkelingsdoelen en identiteit hebben en dus een andere aansturing nodig hebben.Tegelijkertijd bevorder je de teamspirit binnen deze nieuwe club en de samenwerking, ook met andere teams. Zo stimuleer je je medewerkers om proactiever de organisatie in te gaan om de andere teams en managers gevraagd en ongevraagd te adviseren als het gaat om vraagstukken op het gebied van HRM, juridische aangelegenheden, inkoopvraagstukken of communicatie.

Een greep uit jouw andere werkzaamheden:

  • Je bent een deskundig sparringpartner voor je collega-teammanagers, beleidsmedewerkers, de gemeentesecretaris en het bestuur, onder andere op het gebied van organisatieontwikkeling.
  • Je bevordert binnen je team een goed werkklimaat. Ook kijk je kritisch naar de workload en breng je balans aan tussen werk en de daarvoor beschikbare capaciteit.
  • Je zorgt dat je medewerkers hun opdrachten goed en tijdig afwerken, afspraken nakomen en spreekt ze hier waar nodig op aan.

Wat biedt de gemeente?

Een boeiende baan in een organisatie met leuke collega’s waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. Het salaris bedraagt maximaal € 6.103.- bruto per maand (indicatief schaal 12) bij een werkweek van 36 uur. Daarnaast bieden we:

  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutojaarsalaris dat je vrij kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlofdagen, opleidingen, een fiets, de sportschool of gewoon een aanvulling op je salaris.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met de intentie deze om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd.
  • Volop opleidingsmogelijkheden, onder andere via de Maassluis academie.
  • Een laptop en telefoon.
  • Goede werk-privébalans: 36 uur is bij de gemeente fulltime.
  • Veel flexibiliteit: je krijgt de ruimte om je rol op eigen wijze in te vullen. Daarnaast werken de medewerkers deels vanuit huis en deels op kantoor.
  • Een werkplek die zowel met het ov als de auto goed bereikbaar is. Inclusief gratis riante parkeergelegenheid voor de deur.

Wie zoekt de gemeente?

Je bent een stevige adviseur voor het bestuur en management en weet hen mee te nemen in je visie op het gebied van organisatieontwikkeling. En je weet daarvoor ook daadwerkelijk aan de bak te gaan en het beste uit je team te halen. Dit doe je bijvoorbeeld door eigenaarschap en taakvolwassenheid te stimuleren. Je staat als een boegbeeld voor je team en blijft in gesprek met de medewerkers, of het nu gaat over de inhoud, processen of over iemands persoonlijke ontwikkeling. Interessant voor jou als leidinggevende is dat je niet alleen je team inhoudelijk aanstuurt en richting geeft aan organisatiebrede ambities, maar dat je ook p-verantwoordelijkheden hebt.

  • Minimaal een hbo-diploma.
  • Ruime managementervaring en een stevige basis op het gebied van HRM.
  • Aantoonbare ervaring met veranderingsprocessen.

De organisatie

Maassluis is een aantrekkelijke karakteristieke stad met 34.000 inwoners. De gemeente verwacht door te groeien naar 36.000 inwoners. Een ambitieuze stad die nieuwe ontwikkelingen stimuleert en tegelijkertijd het historische centrum koestert. Het stadsbestuur van Maassluis werkt samen met 275 medewerkers van de gemeentelijke organisatie onder het motto: ‘Samen Maassluis: investeren in een duurzame toekomst’.

Jouw team

Kenmerkend voor jouw team HRM, Juridische Zaken, Inkoop en Communicatie is de diversiteit. Sowieso qua functies – je geeft leiding aan vier juristen, één inkoper  negen HRM- en zeven communicatieprofessionals – maar ook als het gaat om bijvoorbeeld persoonlijkheid, dienstjaren, ervaring en achtergrond. Aan jou de taak om deze enthousiaste en betrokken professionals samen te brengen in één nieuw team, waarin ruimte is voor de verscheidenheid van de verschillende aandachtsgebieden en doelstellingen.

Solliciteer!

Herken jij je in de persoon die de gemeente zoekt en werk je graag in een organisatie waar je helemaal jezelf mag zijn? Solliciteer nu en laat het team kennismaken met jouw kwaliteiten. Upload je sollicitatie via de website van Geerts & Partners: https://www.geerts-partners.nl/vacatures. Wil je eerst meer informatie over de functie? Bel dan met Carelien Liebrecht, senior-adviseur bij Geerts & Partners, via 06-21 29 76 33 of 013-207 10 06.

Goed om te weten

  • De (online) voorselectiegesprekken met Carelien Liebrecht vinden plaats op 24 en 25 augustus 2022. In verband met de zomervakantie kan in overleg een ander moment worden gekozen.
  • De gesprekken bij de gemeente Maassluis zijn gepland in de weken 35 en 36.
  • Voor deze functie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.