Werken bij de gemeente Maassluis betekent werken met een ambitieus team van 275 medewerkers aan een duurzame toekomst. Onze gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door de korte lijnen en onderlinge loyaliteit. Er is volop ruimte om je te ontplooien. Waarden als ondernemen, experimenteren, reflecteren, verbinden, eigenaarschap en samenwerken vinden wij daarbij erg belangrijk. Samen zetten wij ons in om de ambities van de stad en haar inwoners waar te maken. Maassluis wil doorgroeien van 34.000 naar 36.000 inwoners, meegaan in nieuwe ontwikkelingen, haar historie koesteren en een stad blijven waar het gezellig en fijn wonen is.

Ben jij een energiek persoon, een leuke collega en steek je ook graag de handen uit de mouwen? Lees dan verder!

Voor cluster Inwoners en Veiligheid zijn wij op zoek naar een enthousiaste:

Senior plantoetser WABO met coördinatiefunctie
(32-36 uur per week)

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het VTH beleids-/uitvoeringsplan*;
  • Je coördineert de dagelijkse werkzaamheden van de eenheid vergunningen. Je stelt daar waar nodig de prioriteiten vast, bewaakt de voortgang en zorgt voor rapportages en managementinformatie*; 
  • Je bent inhoudelijk het eerste aanspreekpunt voor collega's, het bestuur en externe partners en je bent de sparringpartner van de teammanager*;
  • Je bent (mede) verantwoordelijk voor de optimalisatie van de samenwerking tussen beleid en uitvoering en de dienstverlening*;
  • Je bent budgetbeheerder*; 
  • Je draagt de organisatievisie en de kernwaarden uit;
  • Je toetst (complexe/gevoelige) aanvragen voor een omgevingsvergunning en doet vooroverleggen.
  • Je bent in voorkomende gevallen aanspreekpunt voor een project.

(*) deze taken behoren tot de module 'coördinerende taken'. Deze taken worden met een extra schaal beloond. Bij (verzuim) verlof langer dan 3 maanden worden deze taken en de beloning stopgezet.

Wat vragen wij?

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau, dat blijkt uit jouw hbo-diploma bouwkunde, ABWI en II diploma of vergelijkbaar;
  • Je bent een uitstekende coördinator, je bent een netwerker en je weet de verbinding tussen de gemeente en de inwoners/bedrijven te vergroten;
  • Je weet de druk en hectiek te kanaliseren en hebt een uitstekende politieke antenne; 
  • Je hebt een goed reflecterend vermogen;
  • Je bent goed op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het vakgebied. Je weet kansen te benutten en je bent ondernemend; 
  • Je maakt gemakkelijk contact met mensen en je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift. Je schriftelijke communicatie is kort en krachtig en goed te begrijpen voor de ontvanger;
  • Je hebt uitstekende kennis van het Bouwbesluit en overige relevante wet- en regelgeving en zeer ruime ervaring binnen het vakgebied. Kennis en ervaring op het gebied van evenementen en bijzondere wetten is een pre. 

Wat bieden wij?

Een boeiende klus in een organisatie met leuke collega's waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. Het salaris bedraagt maximaal € 4.494,- bruto per maand (schaal 10) bij een werkweek van 36 uur. Afhankelijk van ervaring kan inschaling in de aanloopschaal 9 tot de mogelijkheden behoren. We bieden flexibele werktijden en een Individueel Keuze Budget (17,05% van het bruto jaarsalaris). 

Daarnaast kennen wij goede regelingen op het gebied van scholing en opleiding, thuiswerken, het combineren van werk en privé en krijg je de ruimte om je rol effectief en op eigen wijze in te vullen. Ons kantoor is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. 

Gestart wordt met een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar.

Sollicitatie

Herken jij je in de persoon die wij zoeken en werk je graag in een organisatie waar je je thuis voelt en helemaal jezelf mag zijn, ongeacht je leeftijd, achtergrond, geslacht, geaardheid of beperking? Solliciteer dan nu en laat ons kennismaken met jouw kwaliteiten.

Verstuur je motivatiebrief en cv onder vermelding van vacaturenummer 388 uiterlijk 20 oktober 2021 naar de gemeente@maassluis.nl. Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een 'Verklaring Omtrent het Gedrag' (VOG). 

De sollicitatiegesprekken gaan door in aangepaste vorm. Normaal zijn de sollicitatiegesprekken zoveel mogelijk persoonlijk, in de vorm van een fysieke ontmoeting tussen kandidaten, vacaturehouders en HR adviseurs. Omdat dit door de coronamaatregelen niet altijd mogelijk is, bieden wij digitale alternatieven. Als je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, nemen wij contact met je op om samen tot een passende oplossing te komen.

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met teammanager Hilde van den Heuvel, bereikbaar via telefoonnummer 010-5931720. Informatie over de arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedure is verkrijgbaar bij senior HR adviseur Olivia Nelom, bereikbaar via het algemene telefoonnummer van de gemeente Maassluis 14 010.