Werken bij de gemeente Maassluis betekent werken met een ambitieus team van 275 medewerkers aan een duurzame toekomst. Onze gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door de korte lijnen en onderlinge loyaliteit. Er is volop ruimte om je te ontplooien. Waarden als ondernemen, experimenteren, reflecteren, verbinden, eigenaarschap en samenwerken vinden wij daarbij erg belangrijk. Samen zetten wij ons in om de ambities van de stad en haar inwoners waar te maken. Maassluis wil doorgroeien van 34.000 naar 36.000 inwoners, meegaan in nieuwe ontwikkelingen, haar historie koesteren en een stad blijven waar het gezellig en fijn wonen is.

Ben jij een energiek persoon, een leuke collega en steek je ook graag de handen uit de mouwen? Lees dan verder!

Voor het cluster Inwoners en Veiligheid zijn wij voor het team Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) op zoek naar een:

Senior beleidsmedewerker veiligheid
(32 tot 36 uur per week)

Wat ga je doen?

Als senior beleidsmedewerker veiligheid bij Team VVH word je breed ingezet. Je bent één van de naaste adviseurs van de burgemeester op het gebied van openbare orde en veiligheid. Binnen een klein, hecht team van veiligheidsadviseurs ben je beleidsmatig verantwoordelijk voor verschillende grote dossiers, waaronder ondermijning, de Wet Bibob en de Algemene Plaatselijke Verordening. Je vervult een sterk inhoudelijk adviserende rol, bent een verbindende schakel binnen het team en pakt de regie bij het opzetten van lokale projecten. 

Je werkzaamheden zijn onder meer de volgende:

  • Je treedt op als beleidsadviseur op het terrein van openbare orde en veiligheid;
  • Je ontwikkelt beleid onder meer op het gebied van het Integraal Veiligheidsbeleid (IVB), drugscriminaliteit, heling, ondermijning, de Wet Bibob, coffeeshops, horeca en de  Algemene Plaatselijke Verordening (APV);
  • Je bereidt raadsdebatten en bestuurlijke overleggen voor, waaronder de Regionale en Districtelijke Veiligheidsoverleggen en de lokale driehoeken;
  • Je vervult een inhoudelijke secretarisrol voor de wekelijkse portefeuillehoudersoverleggen veiligheid;
  • Je onderhoudt relaties, zowel binnen als buiten de gemeentelijke organisatie;
  • Je coördineert veiligheidsvraagstukken met externe partners en de teams binnen de gemeentelijke organisatie;
  • Je voert projecten uit het IVB uit en vervult daarbij een centrale regierol om de veiligheid in de gemeente naar een hoger plan te brengen en te houden;
  • Je voert regie op (de activiteiten van) onze veiligheidspartners zoals het RIEC, de VAR en het Veiligheidshuis.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt minimaal over een hbo-diploma, bij voorkeur op het gebied van Integrale Veiligheidskunde;
  • Je hebt meerjarige werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie in een soortgelijke rol en/of aantoonbare ervaring in het werkveld;
  • Je bent beleidsmatig sterk én praktisch ingesteld waardoor je beleid ook tot uitvoering kunt brengen;
  • Je hebt een integrale blik, kunt helder oordelen en weet problemen op de juiste manier aan te vliegen en op te lossen.
  • Je bent analytisch, gaat planmatig en systematisch te werk en je hebt een hoge kwaliteitsstandaard;
  • Je grijpt kansen, onderneemt acties en brengt activiteiten, ondanks eventuele tegenslagen, tot een goed einde;
  • Je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift en weet je schriftelijk helder uit te drukken; 
  • Je hebt een uitstekende communicatieve en samenwerkingsgerichte persoonlijkheid;
  • Je hebt een goed ontwikkelde bestuurlijk-politieke sensitiviteit en ervaring met ambtelijke besluitvormingsprocessen;
  • Je bent een stevige adviseur.

Wat bieden wij?

Een boeiende baan in een organisatie met leuke collega's waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. Het salaris bedraagt maximaal € 5.169,- bruto per maand (schaal 11) bij een werkweek van 36 uur. Afhankelijk van ervaring kan inschaling in de aanloopschaal (schaal 10) tot de mogelijkheden behoren. We bieden flexibele werktijden en een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het bruto jaarsalaris. 

Daarnaast kennen wij goede regelingen op het gebied van scholing en opleiding, thuiswerken, het combineren van werk en privé en krijg je de ruimte om je rol effectief en op eigen wijze in te vullen. Ons kantoor is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. 

Gestart wordt met een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar.

Sollicitatie

Herken jij je in de persoon die wij zoeken en werk je graag in een organisatie waar je je thuis voelt en helemaal jezelf mag zijn, ongeacht je leeftijd, achtergrond, geslacht, geaardheid of beperking? Solliciteer dan nu en laat ons kennismaken met jouw kwaliteiten.

Verstuur je motivatie en cv, onder vermelding van vacaturenummer 393 naar gemeente@maassluis.nl. Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een 'Verklaring Omtrent het Gedrag' (VOG).

De sollicitatiegesprekken gaan door in aangepaste vorm. Normaal zijn de sollicitatiegesprekken zoveel mogelijk persoonlijk, in de vorm van een fysieke ontmoeting tussen kandidaten, vacaturehouders en HR-adviseurs. Omdat dit door de coronamaatregelen niet altijd mogelijk is, bieden wij digitale alternatieven. Als je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, nemen wij contact met je op om samen tot een passende oplossing te komen.

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met teammanager Hilde van den Heuvel. Informatie over de arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedure is verkrijgbaar bij de senior HR-adviseur Olivia Nelom. Deze personen zijn te bereiken via het algemene telefoonnummer van de gemeente Maassluis 14 010.