Werken bij de gemeente Maassluis betekent werken met een ambitieus team van 275 medewerkers aan een duurzame toekomst. Onze gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door de korte lijnen en onderlinge loyaliteit. Er is volop ruimte om je te ontplooien. Waarden als ondernemen, experimenteren, reflecteren, verbinden, eigenaarschap en samenwerken vinden wij daarbij erg belangrijk. Samen zetten wij ons in om de ambities van de stad en haar inwoners waar te maken. Maassluis wil doorgroeien van 34.000 naar 36.000 inwoners, meegaan in nieuwe ontwikkelingen, haar historie koesteren en een stad blijven waar het gezellig en fijn wonen is.

Ben jij een energiek persoon, een leuke collega en steek je ook graag de handen uit de mouwen? Lees dan verder!

Voor cluster Inwoners en Veiligheid zijn wij op zoek naar een enthousiaste:

Juridisch medewerker Vergunningen, Toezicht en Handhaving
(32-36 uur per week)

Wat ga je doen?

  • Je houdt je vooral bezig met het adviseren voor vooroverleggen, vergunningsaanvragen en handhavingsprocedures binnen het ruimtelijk domein. Denk hierbij aan bouwaanvragen, kapvergunningen, huisvestingsvergunningen maar ook APV-vergunningen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het VTH beleid. Je stelt samen met collega's het VTH-uitvoeringsprogramma op met de daarbij behorende evaluatie. Je bent verantwoordelijk voor de VTH-rapportages en raadsvragen;
  • Je voert handhavingsprocedures op het gebied van omgevingsrecht;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in bestuursrechtelijke procedures. Bij de raadscommissies, de commissie Bezwaar- en beroepschriften, bij de (administratieve) rechtbank en de Raad van State;
  • Je bent een gedegen sparringpartner voor bestuur en collega's;
  • Je neemt deel aan projectwerkgroepen.

Wie zoeken wij?

  • Je wil met je talenten bijdragen aan de kwaliteit van de leefomgeving voor de gemeenschap van Maassluis;
  • Je beschikt over een juridische opleiding op minimaal hbo niveau en je hebt minimaal vier jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt kennis van de actuele wet- en regelgeving op het gebied van bouwen, ruimtelijke ordening, (gemeentelijk) beleid en procedures op het betreffende terrein;
  • Je hebt kennis van het algemeen bestuursrecht, het ruimtelijk bestuursrecht en het gemeenterecht;
  • Je kan stevig juridisch en zorgvuldig doorpakken. Maar je zoekt van nature eerst naar de oplossingsmogelijkheden binnen de informele aanpak;
  • Je maakt gemakkelijk contact met mensen en je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift. Jouw schriftelijke communicatie is kort en krachtig en goed te begrijpen voor de ontvanger;
  • Afwachten past niet bij jou. Je initieert graag zelf en komt met verbetervoorstellen op de (eigen) processen;
  • Je weet om te gaan met hectische situaties en je pakt de ruimte voor gezelligheid en ontspanning.

Wat bieden wij?

Een boeiende klus in een organisatie met leuke collega's waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. Het salaris bedraagt maximaal € 4.494,00 bruto per maand (schaal 10) bij een werkweek van 36 uur. Afhankelijk van ervaring kan inschaling in de aanloopschaal 9 tot de mogelijkheden behoren. We bieden flexibele werktijden en een Individueel Keuze Budget (17,05% van het bruto jaarsalaris). 

Daarnaast kennen wij goede regelingen op het gebied van scholing en opleiding, thuiswerken, het combineren van werk en privé en krijg je de ruimte om je rol effectief en op eigen wijze in te vullen. Ons kantoor is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. 

Gestart wordt met een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar.

Sollicitatie

Herken jij je in de persoon die wij zoeken en werk je graag in een organisatie waar je je thuis voelt en helemaal jezelf mag zijn, ongeacht je leeftijd, achtergrond, geslacht, geaardheid of beperking? Solliciteer dan nu en laat ons kennismaken met jouw kwaliteiten.

Verstuur je motivatiebrief en cv onder vermelding van vacaturenummer 399 naar gemeente@maassluis.nl. Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een 'Verklaring Omtrent het Gedrag' (VOG). 

De sollicitatiegesprekken gaan door in aangepaste vorm. Normaal zijn de sollicitatiegesprekken zoveel mogelijk persoonlijk, in de vorm van een fysieke ontmoeting tussen kandidaten, vacaturehouders en HR adviseurs. Omdat dit door de coronamaatregelen niet altijd mogelijk is, bieden wij digitale alternatieven. Als je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek nemen wij contact met je op om samen tot een passende oplossing te komen.

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met teammanager Hilde van den Heuvel, bereikbaar op telefoonnummer 010-5931720. Informatie over de arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedure is verkrijgbaar bij de senior HR adviseur Olivia Nelom, bereikbaar via het algemene telefoonnummer van de gemeente Maassluis 14 010.