Maassluis is een aantrekkelijke karakteristieke stad met 34.000 inwoners. We verwachten door te groeien naar 36.000 inwoners. Een ambitieuze stad die nieuwe ontwikkelingen stimuleert en tegelijkertijd het historische centrum koestert. Het stadsbestuur van Maassluis werkt samen met 275 medewerkers van de gemeentelijke organisatie onder het motto: ‘Samen Maassluis: investeren in een duurzame toekomst’.

De gemeente Maassluis is op zoek voor het cluster Inwoners en Veiligheid voor het team Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) naar een:

Beleidsmedewerker Veiligheid (bevolkingszorg) (36 uur per week)

Kom jij ons team versterken met de focus op veiligheid en de crisisorganisatie, ben jij die energieke integraal denkende en werkende collega met verbindingskracht? lees dan verder!!

Wat ga je doen?

Als medewerker veiligheid maak je deel uit van het team VVH. Je werkt samen met je collega's op het terrein van openbare orde en veiligheid in het algemeen. Jouw taakaccent is crisisbeheersing, beleidsontwikkeling en advisering van het bestuur over de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond.
Je bent verantwoordelijk voor het coördineren en organiseren van de voorbereiding van de gemeentelijke organisatie op een crisis. Daarnaast adviseer je het bestuur over aspecten van de crisisbeheersing en de Veiligheidsregio Rijnmond en bereidt de bestuurlijke overleggen met de Veiligheidsregio voor. Je neemt deel aan regionale overleggen en levert een bijdrage aan de verbetering van de regionale samenwerking. Je vertaalt wat regionaal is afgesproken naar de eigen crisisorganisatie. Je stemt af en werkt samen met onze partners in de Veiligheidsregio en de veiligheidsketen. Je draait mee in de piketdienst als Officier van Dienst.  Binnen de interne en externe overleggen draag je het gemeentelijke standpunt daadkrachtig uit. Als medewerker veiligheid geef je proactief invulling aan je rol door landelijke en regionale ontwikkelingen bij te houden, je kennis hieromtrent op peil te houden en deze te delen met de teams die bij het onderwerp betrokken moeten zijn. Je schakelt tussen landelijke ontwikkelingen en de lokale praktijk.

Als beleidsmedewerker ontwikkel je samen met de sr. beleidsmedewerkers Veiligheid beleid op het gebied van openbare orde en veiligheid. Je werk kan bestaan uit het (mee)ontwikkelen van nieuw beleid, het maken van een uitvoeringsplan en samen met in- en externe collega’s/partners zorgen voor de realisatie.

Wie zoeken wij?

  • een resultaatgerichte medewerker Openbare Orde en Veiligheid;
  • een evenwichtige persoonlijkheid die zelfstandig en gestructureerd werkt;
  • een stevige gesprekspartner met overtuigingskracht;
  • je kunt gemakkelijk schakelen tussen het operationeel-, tactische- en het strategisch niveaus;
  • je denkt vooruit en weet een stimulerende en enthousiaste omgeving te creëren;
  • je bent politiek en bestuurlijk sensitief en in staat verschillende belangen te verenigen in complexe omgevingen;
  • je bent gewend om samen te werken om gezamenlijke doelen te bereiken;
  • je bent een besluitvaardige en een goede organisator;
  • je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift en je kunt je schriftelijk helder uitdrukken;

Verder beschik jij over:

  • 3 – 5 jaar relevante werkervaring in het beleidsveld veiligheid en specifieke crisisbeheersing;
  • een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van (integrale) veiligheid.

Wat bieden wij?

Een boeiende baan in een organisatie met leuke collega’s waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. Het salaris bedraagt maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10) bij een werkweek van 36 uur. De precieze hoogte van je salaris is afhankelijk van je leeftijd, opleiding en ervaring. We bieden flexibele werktijden en een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het bruto jaarsalaris.

Daarnaast kennen wij goede regelingen op het gebied van scholing en opleiding (Maassluis academie), thuiswerken, het combineren van werk en privé en krijg je de ruimte om je rol effectief en op eigen wijze in te vullen. Ons kantoor is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer.

Gestart wordt met een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar.

Sollicitatie?

Herken jij je in de persoon die wij zoeken en werk je graag in een organisatie waar je je thuis voelt en helemaal jezelf mag zijn, ongeacht je leeftijd, achtergrond, geslacht, geaardheid of beperking? Solliciteer dan nu en laat ons kennismaken met jouw kwaliteiten.

Verstuur je motivatiebrief en cv onder vermelding van vacaturenummer 415 naar gemeente@maassluis.nl. Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een ‘Verklaring Omtrent het Gedrag’ (VOG).

Informatie?

Voor meer informatie over de functie kan je contact opnemen met de teammanager Hilde van den Heuvel bereikbaar op telefoonnummer 010-5931720. Informatie over de arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedure is verkrijgbaar bij de senior HR adviseur Olivia Nelom bereikbaar via het algemene telefoonnummer van de gemeente Maassluis 14 010.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld