Werken bij de gemeente Maassluis betekent werken met een ambitieus team van 275 medewerkers aan een duurzame toekomst. Onze gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door de korte lijnen en onderlinge loyaliteit. Er is volop ruimte om je te ontplooien. Waarden als ondernemen, experimenteren, reflecteren, verbinden, eigenaarschap en samenwerken vinden wij daarbij erg belangrijk. Samen zetten wij ons in om de ambities van de stad en haar inwoners waar te maken. Maassluis wil doorgroeien van 35.000 naar 36.000 inwoners, meegaan in nieuwe ontwikkelingen, haar historie koesteren en een stad blijven waar het gezellig en fijn wonen is.

Wil jij samen met ons Maassluis verder brengen en werken aan tevreden inwoners, trotse medewerkers en een mooie stad? Ben je enthousiast en heb je een actieve instelling? Dan nodigen wij jou graag uit om te solliciteren!

Voor cluster Stad, team Ruimtelijke Projecten & Beheer zijn wij op zoek naar:
 

Assetmanager voor Reiniging, Afval en Straatmeubilair (36 uur)


Ben je enthousiast over de transitie naar een circulaire economie en draag je graag je steentje bij aan een schone, hele en veilige leefomgeving? Ben jij dan de beheerder van de toekomst die wij zoeken?

Wat ga je doen?

De focus ligt steeds meer op grondstoffen, duurzaamheid en circulaire economie. Deze ontwikkeling en gedragsverandering vragen creativiteit en flexibiliteit. En we willen de dienstverlening wel betaalbaar houden voor onze inwoners.

Je geeft het assetmanagement voor jouw taakveld binnen de openbare ruimte efficiënt en doelmatig vorm. Je maakt beheerplannen, luistert, onderzoekt, stelt opdrachten op. Je bent de schakel tussen het strategische en het operationele niveau. Samen met de werkvoorbereider reiniging en afval van de cluster Stadsbedrijf ben jij namens de gemeente verantwoordelijk voor het schoonhouden van onze gemeente. Verder werk je binnen de organisatie intensief samen met Infra-projectleiders, met projectleiders Gebiedsontwikkeling en met beleidsmedewerkers. Je zal ook als vervanger van de beheerder voor Kabels & Leidingen en Openbare Verlichting optreden.

  • beheervisie formuleren; meerjarige beheerplannen opstellen en uitvoeren; bijdragen leveren aan het jaarlijkse uitvoeringsprogramma
  • opdrachten en programma’s van eisen opstellen voor inspecties, onderzoeken en projecten
  • in samenwerking (ad hoc) problemen oplossen en in opdrachten omzetten
  • adviezen en rapportages opstellen
  • toegewezen budgetten beheren
  • deelnemen aan interne overleggen (projecten, beleidsontwikkeling, uitvoeringsafstemming)
  • de gemeente vertegenwoordigen bij vragen van bewoners, informatieavonden, op externe overleggen en samenwerkingsverbanden
  • ontwikkelen en actueel houden van het geautomatiseerde beheersysteem
  • vertalen van landelijk beleid naar gemeentelijk niveau

Wie zoeken wij?

  • je hebt een afgeronde technische HBO-opleiding
  • je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring
  • je hebt aantoonbare actuele kennis van wet- en regelgeving en ervaring op het gebied van afval, straatreiniging, straatmeubilair en gladheidbestrijding
  • je hebt zowel schriftelijk als mondeling een goede beheersing van de Nederlandse taal
  • je hebt een sterk analytisch vermogen en vaardigheid in plannen en organiseren
  • je hebt een klantgerichte, flexibele instelling en goed in teamverband kunnen werken
  • je hebt gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen

Wat bieden wij?

Een boeiende baan in een organisatie met leuke collega's waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. Het salaris bedraagt maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10) bij een werkweek van 36 uur. Afhankelijk van ervaring kan inschaling in de aanloopschaal tot de mogelijkheden behoren. Gestart wordt met een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar.

We bieden flexibele werktijden en een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van het bruto jaarsalaris.

Daarnaast kennen wij goede regelingen op het gebied van scholing en opleiding, thuiswerken, het combineren van werk en privé en krijg je de ruimte om je rol effectief en op eigen wijze in te vullen. Ons kantoor is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. 

Sollicitatie

Herken jij je in de persoon die wij zoeken en werk je graag in een organisatie waar je je thuis kan voelen en helemaal jezelf mag zijn, ongeacht je leeftijd, achtergrond, geslacht, geaardheid of beperking? Solliciteer dan nu en laat ons kennismaken met jouw kwaliteiten.

Verstuur je motivatie en cv voor 1 september 2022 naar gemeente@maassluis.nl onder vermelding van vacaturenummer 425. Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een 'Verklaring Omtrent het Gedrag' (VOG).

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Sjaak Vroegop, teammanager Ruimtelijke Projecten en Beheer. Informatie over de arbeidsvoorwaarden en de sollicitatieprocedure is verkrijgbaar bij Guus van den Berg, senior HR adviseur. Deze personen zijn te bereiken via het algemene telefoonnummer van de gemeente Maassluis 14 010.